Kalsbeek-leerlingen aan de slag met camouflage grime


Kalsbeek-leerlingen worden bij de workshop Camouflage grime uitgedaagd om met grime hun hand of arm te laten verdwijnen in de omgeving.
Kalsbeek-leerlingen worden bij de workshop Camouflage grime uitgedaagd om met grime hun hand of arm te laten verdwijnen in de omgeving. (Foto: Kalsbeek College)

Kalsbeek-leerlingen aan de slag met camouflage grime

Woerden - Bovenbouwleerlingen van het Kalsbeek College hebben voor het vak Beeldend vormen leuke workshops gevolgd ter vervanging van de jaarlijkse excursie.

Bij een van de workshops gingen de leerlingen aan de slag met camouflage grime. Ze werden uitgedaagd om met grime hun hand of arm te laten verdwijnen in de omgeving. De resultaten zijn fantastisch; je moet echt heel goed kijken om de handen te ontdekken.

Naast camouflage grime was er de keuze voor graffiti, augmented reality, stop motion, slagwerk en moderne dans. Bij de graffitiworkshop maakten de leerlingen op dezelfde manier als Banksy een prachtig drieluik voor een lokaal van het vak Nederlands met als titel ‘Ik vond de film beter’. Bij de workshop Augmented Reality werd met het programma CoSpaces een ‘laagje film’ toegevoegd aan de werkelijkheid.

Congo’s en timbalen
Waar klassiek ballet volgens een vast aantal bewegingen werkt, staan bij moderne dans vrij bewegen en vrije expressie centraal. De Kalsbekers mochten lekker bewegen dus tijdens de workshop Moderne Dans. En tot slot kregen de leerlingen zere handen van het slaan op timbalen, conga’s, bongo’s en minder voor de hand liggende instrumenten zoals emmers en pannen tijdens de workshop Slagwerk.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden