Het gezin Minderhout vindt het fijn om in Woerden te wonen.
Het gezin Minderhout vindt het fijn om in Woerden te wonen. Foto: aangeleverd

Casper drong aan om naar Woerden te verhuizen

Algemeen 554 keer gelezen

Casper Minderhout (30) woont met Esmee (29) en Féline (5 maanden) sinds vorige zomer op Defensie eiland. Het zou kunnen dat je Casper al eens hebt gezien. Hij wandelt uren met Féline in de kinderwagen. Casper maakt gebruik van een geweldige regeling op zijn werk. Zijn werkgever geeft zowel vrouwen als mannen 26 weken betaald ouderschapsverlof. Deze periode gebruikt Casper ook om Woerden te leren kennen. En de Woerdenaren. “Gisteren ging ik naar de markt en die paar honderd meter nam bijna een uur in beslag omdat ik drie bekenden tegen kwam”, vertelt Casper.

Jacqueline van Noordenne

Woerden- Hij houdt ervan om veel mensen te kennen. Hij was ook degene die erop aandrong om naar Woerden te verhuizen. Vriendin Esmee is opgegroeid in Molenvliet. “Zij is zich niet altijd bewust hoe fijn het is om zo centraal in het land te wonen”, zegt Casper. Hij komt zelf uit Beegden, een gehucht bij Roermond, waar hij opgroeide met twee pleegzussen. “Naar de zee of naar de Efteling gingen we nooit. Dat was Veel te ver rijden.”
Vriendin Esmee had afgelopen juni zijn wettige echtgenote moeten worden. Een grootse bruiloft was gepland. Corona gooide alleen roet in het eten. De bruiloft een jaar vooruit geschoven maar nog altijd corona. Dat trouwen laten ze nu maar even zitten want ondertussen diende Féline zich aan. “Eindelijk” verzucht Casper. “Ik wilde al wel vanaf mijn 23ste kinderen.”

Handig

Door hun werk en het leven dat ze leidden was het eerder niet handig om met kinderen te beginnen. “Esmee en ik hebben elkaar leren kennen op de Hotelschool in Maastricht. Je woont daar intern. Met een vriend ging ik alle kamers langs om flyers uit te delen voor een wijnproef event wat we organiseerden. Zo kwamen we ook langs de kamer van Esmee. Volgens die vriend zou ik gezegd hebben met dát meisje ga ik trouwen. Ik herinner me dat niet, maar voor het verhaal is het wel mooi”, vertelt Casper lachend. De gelegenheid om haar te vragen kwam al snel. Ze waren samen ingedeeld om de bar te draaien en Casper was heel per ongeluk zijn kelnersmes vergeten. Hij leende die van Esmee en vergat deze ook weer heel per ongeluk terug te geven. Zo had hij een goede reden om bij haar langs te gaan en haar mee uit te vragen.

Thailand

Samen wilden ze de wereld over zwerven en overal ervaring op doen. Thailand was een mooie ervaring en vervolgens gingen ze in Abu Dhabi aan de slag. Dat viel tegen. “De manier waarop er met personeel werd omgegaan...vooral de Indiërs en Pakistani die daar werkten werden als vuil behandeld. We werkten makkelijk 14 uur per dag en verdienden amper iets.” Esmee kreeg de kans om in Nederland aan de slag te gaan bij Tui (reis agentschap) en Casper bij Diageo (producent in alcoholische dranken) en ze pakten hun koffers.

Vleuten

Meteen naar Woerden lukte niet. “We vonden een inspiratieloos huis in Vleuten. Prima, maar we bleven kijken in Woerden. Wel vier keer zijn we teruggegaan om de plannen van Defensie eiland te bekijken. Ons favoriete huis was ‘onder optie’ maar toen die verviel hebben we meteen toegehapt. We zijn super blij dat we hier mogen wonen”, zegt Casper als hij trots om zich heen kijkt. “Mijn favoriete plek in Woerden is de markt op zaterdagochtend. Verder gaan we graag uit eten en Woerden heeft echt veel te bieden op het gebied van horeca.”

Hotello’s

Veel van hun vrienden van de hotelschool, andere hotello’s, zijn ook in de Randstad terecht gekomen en dan kun je nergens beter afspreken om elkaar te ontmoeten dan in Woerden, zo stelt Casper. Wandelend met Féline langs de singels mijmert hij nog wel over een hotelletje met een kleine wijngaard in Italië. Maar of dat er ooit van gaat komen? “In elk geval niet in de komende twintig jaar want daarvoor is het hier veel te fijn”, besluit Casper.

Stad onder de loep

Na 28 jaar buitenland keerde Jacqueline van Noordenne in de zomer van 2020 terug naar Woerden. Samen met nieuwkomers neemt ze de stad onder de loep. Opgeven kan door een e-mail te sturen naar redactie.woc@dpgmedia.nl.

“Naar de zee of naar de Efteling gingen we nooit”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

• Naast het criterium is er ook een fiets- en toertocht door het Groene Hart.
Zevende editie Ronde van Woerden Nieuws 26 mrt, 20:41
• De oversteek bij de kruising Polanerbaan met de Stationsweg is een knelpunt als het gaat om de verkeersveiligheid.
Woerden wil veiliger fietsroutes van en naar dorpen Nieuws 26 mrt, 20:26
• In een benedenwoning aan de Rembrandtlaan heeft dinsdagochtend brand gewoed.
Brand in appartement van portiekflat in Woerden 112 26 mrt, 08:51
• Niels de Jong in de nieuwe winkel van Natuurlijk Bloemen.
Natuurlijk Bloemen opent op Molenvliet nieuwe winkel ingezonden 26 mrt, 08:51
Afbeelding
Woerden zet gebiedsproces over plaatsing windmolens bij Harmelen 'gewoon' door Nieuws 25 mrt, 19:09
• Marja (links) van Recovery Divers dook in het water van de haven in Woerden en wist de autosleutel van Jetty te vinden.
Recovery Divers schieten te hulp in haven Woerden video 25 mrt, 18:59
• Derde doelpunt van Siveo.