Zes influencers ‘ontdekken’ Cheese Valley
Algemeen
1.095
keer gelezen
REGIO • Zes influencers uit vier verschillende Europese landen bezoeken deze week de Cheese Valley, oftewel de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Krimpenerwaard en Woerden.
De persreis staat in het teken van kaas uit deze regio. Tijdens de tweedaagse trip bezoeken de travel & food bloggers onder meer een kaasboerderij in de Krimpenerwaard waar nog op ambachtelijke wijze kaas wordt gemaakt. Verder staan er een boottochtje en uitstapjes naar de Cheese Experience in Gouda en het Kaaspakhuis in Woerden op het programma. De reis wordt afgesloten met een bezoek aan het gloednieuwe Kaasmuseum in Bodegraven. De influencers delen al hun ervaringen met hun volgers op social media.
Échte verhaal
Champ Bouwman, projectleider Cheese Valley, laat weten dat het bezoek kan helpen om meer toeristen te trekken. “In Cheese Valley ontdek, beleef en proef je het gele goud van Holland en dat willen we zowel aan binnen- als buitenlandse bezoekers vertellen zodat zij langer in ons gebied zullen verblijven en op zoek gaan naar het échte verhaal van boeren Goudse kaas.”
De reis is mogelijk gemaakt door een subsidie van de provincie Utrecht. Die helpt ook mee met de lancering van het internationale Instagram kanaal van Cheese Valley. Via dit kanaal moet het gebied beter op de internationale kaart worden gezet. De website van Cheese Valley zal eveneens worden aangepast. Die zal binnenkort ook volledig in het Duits en Frans beschikbaar zijn, naast Engels en Nederlands.