Logo woerdensecourant.nl


V.l.n.r.: Yvonne de Koster, Melisa Seker, Richard Stouthart (namens de winnaar), Bob van Delft en Myron Sijpenhof. FOTO: PR
V.l.n.r.: Yvonne de Koster, Melisa Seker, Richard Stouthart (namens de winnaar), Bob van Delft en Myron Sijpenhof. FOTO: PR (Foto: pr)

ICI Paris XL is beste Woerdense winkel

Afgelopen woensdag 18 april is het project mysteryshopping, door vijftien tweedejaars studenten van de opleiding verkoopspecialist in Woerden, succesvol afgerond.

Woerden - Met als slotstuk: de prijs voor de beste winkel van Stadshart Woerden. In een anonieme enquête heeft 83 procent van de winkeliers aangegeven het onderzoek positief te beoordelen en bij 70 procent heeft het geleid tot aanpassingen. Eén winkel nam de aanbevelingen over en gaf de winkel een complete make-over.

De Economiestudenten kennen de winkels uit de binnenstad inmiddels op hun duimpje. Niet alleen de buitenkant en het interieur, ook hoe de klanten worden behandeld hebben ze in beeld gebracht. De studenten hebben tien weken lang, één keer per week de winkels bezocht. Bij 105 winkels hebben de studenten de bevindingen persoonlijk toegelicht aan de winkelier.

Uiteindelijk zijn zeven winkels genomineerd en is ICI PARIS XL door de studenten verkozen tot beste winkel van Woerden in 2018. Tijdens de ledenvergadering van de winkeliersvereniging in het Klooster hebben vier studenten de resultaten toegelicht en de prijs overhandigd. Teamleider Aad Korthou, heeft benadrukt dat de invulling met het bedrijfsleven in Woerden steeds hechter wordt en dat zo onderwijs en praktijk met elkaar worden verbonden.
De overige zes genomineerde winkels waren: Juwelier Nobel, Eye wish, Pearl, The store, By Bas, Go sport en Halland & Barrett.

Onderwijs verbinden met praktijk

Teamleider Aad Korthout, heeft benadrukt dat de invulling met het bedrijfsleven in Woerden steeds hechter wordt en dat dit dé manier is om onderwijs en praktijk met elkaar te verbinden. Docent Ingrid Hendriks heeft het project toegelicht aan de winkeliersvereniging. Daar was zoveel enthousiasme voor dit project, dat is afgesproken dit onderzoek jaarlijks te houden. Een ander groot succes is dat er een tweede onderzoek opgestart wordt: studenten marketing en retail gaan in het najaar de klanttevredenheid onderzoeken.

De overige 6 genomineerde winkels waren:
Juwelier Nobel, Eye wish, Pearl, The store, By Bas, Go sport, Halland & Barrett.

Op bijgevoegde foto staan de studenten met de winnaar, van links naar rechts: Yvonne de Koster, Melisa Seker, Richard Stouthart (namens de winnaar, voorzitter winkeliersvereniging), Bob van Delft en Myron Sijpenhof.

1 reactie
Meer berichten


Shopbox