Logo woerdensecourant.nl


Foto: Wouter le Duc

Groeiplatform maakt ambities Informed Consulting mogelijk

Het digitaal bewaren, ordenen en vindbaar maken van documenten bij bedrijven en instellingen is de tweede natuur van Informed Consulting. Ze noemen het in Woerden, waar de onderneming gevestigd is, Enterprise Content Management.

Woerden - Elf jaar geleden startte Jeroen Jansen, meerderheidsaandeelhouder en CEO, deze onderneming, waarvoor inmiddels circa dertig IT-consultants bij opdrachtgevers actief zijn met het adviseren en implementeren van digitale oplossingen. ''In deze tijd van steeds meer regels, wetten en toegenomen governance moeten documenten goed, veilig en toegankelijk worden opgeslagen. En bovendien, staan ze steeds vaker in de Cloud. Onze klanten stellen hoge eisen aan veiligheid en wij bieden ze de oplossingen", aldus de 50-jarige Jansen, die de komende vijf jaar een forse stap vooruit wil zetten met zijn bedrijf.

''Iedereen moet tegenwoordig op elk moment over alle informatie kunnen beschikken. Daar ligt nu juist onze kracht." Want de markt van Informed Consulting groeit en verandert. De dagelijkse werkelijkheid wordt steeds complexer als het gaat om documentatie van informatie. En tegelijkertijd is het belangrijk om ervaren consultants te behouden en te vinden. Daarom is Informed Consulting gestart met het zelf opleiden van jonge IT'ers. De eigen Young Professional Academy blijkt na twee jaar al een succes met 12 nieuwe medewerkers.

Via een bevriende ondernemer kwam Jansen in contact met beleggersplatform NPEX en al snel groeide het enthousiasme voor de wijze waarop het groeiplatform het aanpakt. ''Deskundigen gaan grondig te werk in hun onderzoek hoe het bedrijf ervoor staat en of de plannen die je hebt realistisch zijn", aldus Jansen, die niet over een nacht ijs is gegaan met zijn keuze. Informed IT Holding BV wil maximaal 2 miljoen euro lenen van NPEX-beleggers. Jansen heeft vier doelen bepaald als bestemming voor de kapitaalinjectie.

In de eerste plaats wordt de academy de komende jaren in sneltreinvaart doorgezet. Er komen meer inspanningen op het gebied van sales en marketing. Daarnaast is het steeds meer nodig dat medewerkers extra op kwaliteit gecertificeerd moeten zijn om aan de slag te kunnen bij opdrachtgevers die steeds hogere eisen stellen. Tenslotte zal het productaanbod worden uitgebreid met eigen ontwikkelde applicaties.

,,Ons doel is om steeds eerder in het IT-traject van bedrijven betrokken te worden. Momenteel moeten we te vaak nee zeggen tegen potentie¨le klanten", zegt Jansen over de groeistrategie. Informed is GOLD-partner van OpenText, een Canadese softwareproducent van Documentum en van Microsoft voor Office 365. De software wordt door Informed gei¨nstalleerd en geconfigureerd bij de opdrachtgevers.

De doelstellingen van het bedrijf zijn ambitieus. In 2018 groeit de omzet naar verwachting naar €3 miljoen, het jaar daarop wordt een verdubbeling verwacht en in 2020 moet het bijna €9 miljoen zijn. Met de wind in de zeilen zal de ingezette groeistrategie volgens Jansen worden gerealiseerd.

De Informed-voorman gaat elk kwartaal NPEX-beleggers informeren over de actuele stand van zaken bij het bedrijf.

Reageer als eerste
Meer berichten


Shopbox