Logo woerdensecourant.nl


Foto: Photographer: Bonar Pardede

Origineel feestival bij 75-jarige Kwakkenbos BV

Als je 75 jaar wordt is dat reden tot feest. "We zijn best een beetje trots," zegt directeur-eigenaar Michel Kwakkenbos, de derde generatie in het gelijknamige aannemersbedrijf. "Je kunt de gangbare open dag houden, maar wij wilden het eens anders aanpakken, het nuttige met het aangename verenigen." Dat leidde tot 'BOUWKIDS75', 'IKBEN75' en 'FEESTIVAL75' in één feestweekend.

door Winny van Rij

Harmelen - "We bezochten in juli de groepen 4 en 5 van de vier basisscholen in Harmelen," zegt Kwakkenbos. "We vertoonden een eigen film over mevrouw Beauvalle, eigenlijk Bouwval, die een huis wil laten bouwen maar geen aannemer kan vinden." De kinderen kregen de vraag een huis te ontwerpen en bouwen, ze maakten een moodboard en konden zich aanmelden voor BOUW KIDS 75, dat afgelopen vrijdag plaatsvond. "Tientallen kinderen metselden, schilderden en timmerden een levensgroot huis en dat was een groot succes."

75-jarigen

Een andere ludieke manier om het feest te vieren was zaterdagochtend met 45 75-jarigen. Ze reden feestelijk door Harmelen in een gele schoolbus. Op het terrein aan de Harmelerwaard 1 was een museum ingericht. De gasten kregen een rondleiding, er was vermaak, gebak(steen) en een heerlijke lunch. "Bijzonder geslaagd. Leuk om alle generaties binnen te hebben. Zij kenden veel anekdotes van vroeger, mijn vader en opa werden nagedacht." Diezelfde zaterdagmiddag was het terrein afgeladen vol met circa 500 gasten. "We zijn echt een regionaal bedrijf en wilden de regio mee laten vieren." Samen met personeel, familie en relaties genoot Kwakkenbos van middag met lekker eten, drinken, vermaak en verschillende artiesten."

Mediacampagne

Kwakkenbos besteedt de envelopjes met inhoud op een bijzondere manier. "We ontwikkelen een mediacampagne met youtubers om het beroep sexy neer te zetten, jongelui ertoe bewegen enthousiast voor ons vak te kiezen want in de branche is een tekort aan nieuwe instroom." En zo hoopt Kwakkenbos het ook nog zeker 75 jaar vol te houden.

Wie het pand van Kwakkenbos in het oog krijgt, ziet gelijk dat er aandacht aan is besteed. "We willen hiermee de juiste uitstraling neerzetten en horen terug dat het lijkt als nieuw, ook al zijn we er drie jaar geleden al ingetrokken," zegt directeur Michel Kwakkenbos." Het straalt de kernwaarden van het 75-jarige bedrijf uit. "We zijn een transparant bedrijf en met de binnenmuren van glas laten we dat zien.

Bij ieder project richten we ons vanaf de start op het eindresultaat dat de klant voor ogen heeft." Naast kwaliteit, persoonlijke benadering en betrouwbaarheid valt de kernwaarde structuur op. "Dat geeft rust, duidelijkheid en overzicht. Op onze website staat een plan van aanpak over onze werkwijze. Zo krijg je nooit verwarring."

Nominatie

Het bedrijf valt ook bij anderen op. "Ik heb net gehoord dat ik een van de drie genomineerden ben voor de verkiezing van de Gouden Parel Woerden." Dat is een jaarlijkse verkiezing van bedrijfsmagazine Onder Namen onder ondernemers. "Dat zou een mooi verjaardagscadeau zijn. Nu maar hopen op heel veel stemmen."

Meer berichten

Shopbox