Persbericht nieuwe locatie Sleutelclub Kamerik

Nieuwe locatie Sleutelclub

Stichting Sleutelclub Kamerik heeft na lang zoeken een nieuw onderkomen gevonden in een ander bedrijfspand aan de Nijverheidsweg in Kamerik.

Kamerik - De Sleutel, het huidige clubhuis van stichting Sleutelclub Kamerik, beschikt over een grote metaalwerkplaats, een kookstudio, een houtwerkplaats en een knutsellokaal. Voorjaar 2020 gaat de Sleutelclub verhuizen naar de nieuwe locatie. Op dit moment worden de ruimtes gebruikt door de Sleutelclub, het Repaircafé, een rijschool en soms door andere verenigingen.

De nieuwe locatie zal een meer multifunctioneel karakter krijgen. Uiteraard komen de sleutel- en knutselruimtes terug maar er is ook ruimte voor andere initiatieven. Dit kunnen hobbyclubs zijn maar ook serviceclubs en maatschappelijke organisaties zijn welkom. De Sleutelclub zal zelf ook een aantal nieuwe initiatieven starten die op termijn hopelijk uitgroeien naar zelfstandige clubs of verenigingen.

Om deze nieuwe aanpak te onderstrepen zal de nieuwe locatie de naam "Huis van Kamerik" mee krijgen. Lokale verenigingen en stichtingen op zoek naar ruimte kunnen zich melden bij het bestuur van de Sleutelclub. Het is de bedoeling dat er in Het huis van Kamerik altijd wat te doen is. De Sleutelclub geeft voorrang aan initiatieven die bijdragen aan sociale samenhang, armoedebestrijding en zelfredzaamheid.

Het doel van Stichting Sleutelclub Kamerik is om door sleutelen, knutselen, koken en prutsen kinderen en jongeren een sociale context te bieden waarbinnen zij zich kunnen ontplooien. Daarnaast brengen we kinderen en jongeren in aanraking met techniek en met elkaar.

Meer berichten