Via een website kunnen horeca-ondernemers en uitoefenaars van contactberoepen de gezondheidscheck privé op de eigen telefoon van de klant laten doen. (Foto: PR)
Via een website kunnen horeca-ondernemers en uitoefenaars van contactberoepen de gezondheidscheck privé op de eigen telefoon van de klant laten doen. (Foto: PR) (Foto: )

Eerst checken, dan naar binnen

Regio - Ondernemingen in de horeca en de contactberoepen die hun deuren weer mogen openen, zijn vaak verplicht om vooraf hun klanten naar hun gezondheid te vragen. Vaak vinden zij dit ongemakkelijk. Daarom hebben de Montfoortse bedrijven DM Interactive en Draads BV een website ontwikkeld waarmee deze vragen privé, contactloos en op de eigen telefoon van de klant worden gesteld.

Zodra de bezoeker aangeeft klachtenvrij te zijn, wordt een groen scherm getoond. Dit scherm kunnen zij bij binnenkomst aan de ondernemer laten zien. Geeft de klant wel klachten aan, dan krijgen zij de melding om te overleggen met de ondernemer over een nieuwe afspraak.

De Gezondheidscheck kan worden geopend via www.gezondheidscheck.nu of door de QR-code te scannen met de eigen telefoon. Ondernemers kunnen deze zo ophangen dat de check buiten kan worden ingevuld. Ondernemers voldoen volgens de makers met deze check aan de voorwaarden, ze hoeven geen ongemakkelijke vragen te stellen en besparen tijd. De gezondheidscheck is gratis. Deze website kan gratis worden gebruikt door alle ondernemers die verplicht zijn om vooraf gezondheidsvragen te stellen, waaronder restaurants, café’s, kappers, schoonheidsspecialisten en andere contactberoepen. Zij kunnen de flyer met QR-code downloaden vanaf de site.

Zie ook www.gezondheidscheck.nu.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden