Foto:

Nieuwe spectaculaire sport Padel bij TV Cromwijck Woerden

Woerden - Op 18 mei jl. zijn de eerste twee padelbanen in Woerden opgeleverd bij Tennisvereniging Cromwijck. De Padelbanen zijn met veel enthousiasme door de leden ontvangen. Ook is er in het Paviljoen een schuifpui gerealiseerd en het terras uitgebreid, zodat de toeschouwer goed zicht heeft op de schitterende padelbanen en de vaak spectaculaire wedstrijden van deze nieuwe racketsport.

Wat is Padel
Padel is een racketsport die sinds enkele jaren in Nederland gespeeld wordt. Padel heeft zijn oorsprong in Mexico en is zeer populair in Latijns-Amerika en Spanje. Het is inmiddels de snelst groeiende sport in de wereld. Padel is een mix van tennis en squash, die door jong en oud zeer snel te leren is. De baan van kunstgras is 10 meter breed en 20 meter lang, omringd door een kooiconstructie van hekwerk en glazen wanden. Padel speel je meestal 2 tegen 2, daarmee is het een gezellige en sociale sport. Het is een dynamische sport door het kleine speelveld en omdat de bal via de wand naar het veld van de tegenstander teruggespeeld kan worden. Zo kunnen spelers veel creativiteit kwijt in het spel. Als de bal een speler passeert, heeft de speler via de wand altijd een 2e mogelijkheid om de bal nog terug te spelen. Rally’s zijn hierdoor vaak langer en dat maakt het spel extra leuk.

Puntentelling en racket
De puntentelling is gelijk aan tennis en de service van padel is onderhands en voor spelers dus eenvoudiger dan bij bijvoorbeeld tennis. Padel speel je met een speciaal padelracket zonder snaren. Hierdoor zijn de slagen ook makkelijker onder de knie te krijgen. TV Cromwijck biedt de spelers die nog niet in het bezit zijn van een eigen padelracket op de club leenrackets aan. Hierdoor kunnen alle leden en andere geïnteresseerden direct gebruik maken van de twee padelbanen en de leuke dynamische sport Padel gaan beoefenen.

Het hele jaar bespeelbaar
De padelbanen bij T.V. Cromwijck zijn door het kunstgras en de ledverlichting het hele jaar goed bespeelbaar.

Officiële opening, Zomerlidmaatschap, intro cursus en events
Door de Corona maatregelen is het nog niet mogelijk om op korte termijn het officiële openingsevent te organiseren. De officiële opening wordt, als het goed gaat, op 5 september georganiseerd.

Geïnteresseerden in tennis en/of padel kunnen zich aanmelden voor het TV Cromwijck Zomerlidmaatschap (Tennis + Padel) inclusief de padel introductiecursus van 4 lessen. Ook worden er door de padelcommissie op korte termijn clinics en gezellige tossavonden en andere dag- en weekend toernooien georganiseerd waar (niet)leden zich voor op kunnen geven. Kijk voor meer informatie over Padel, het Zomerlidmaatschap met Padel introductiecursus en events op de website www.tvcromwijck.nl of mail naar padel@tvcromwijck.nl. U kunt ons ook volgen op Instagram (padelcromwijck), Facebook (Tennisvereniging Cromwijck) of Twitter (@tvcromwijck).

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?