<p>Suzanne ofwel @Suuzle Foto:&nbsp;</p>

Suzanne ofwel @Suuzle Foto: 

(Foto: Suzanne Out Smit )

Van ‘gewone moeder’ naar influencer

  Nieuwsflits

Of ze nu een Bifi-broodje van de Action test of dat ze haar dove moeder aan het woord laat, Suzanne Out-Smit (31) scoort met haar TikTok-filmpjes. De ‘basic huismoeder met een gewone baan’ (haar eigen woorden) is Woerdens meest gevolgde influencer. 

Kirsten Bliekendaal

Woerden- “Na @ OnneDi dan, he”, zegt Suzanne die voor haar bijna 85.000 volgers beter bekend staat als @suuzle. “Maar bekende Nederlanders tellen we maar even niet mee.” De praatgrage Woerdense is hard op weg om van haar natuurlijke talent, ‘ik ouwehoer nogal graag’, een betaalde baan te maken. “Het is hilarisch hoe dit allemaal gaat. Ik moest erg wennen aan dat woord influencer.”

Sinds februari dit jaar heeft ze zelfs een eigen management via Loyal Influencers, T-shirts en ze bracht een skincarelijn uit. “Dat terwijl ik gewoon een basic, niet super slanke, huismoeder met een baan ben. Kortom, niet het plaatje wat veel mensen van een typische influencer hebben.” En dat, is nu net haar kracht denkt Suzanne.

“Het begon een jaar geleden als grap. Ik houd nogal van praten en kijk graag filmpjes. Toen downloadde ik de app en ging mee doen met dansjes en trends op TikTok. Al snel wilde ik iets doen wat echt bij mij past en dat is ouwehoeren en kletsen!” Zo ontstond Blabla Met Suus. “Zo slecht die naam, maar het is een begrip geworden.”

Haar liedje over corona ging viral en scoorde ruim 1 miljoen views. “De grootste onzin krijgt de meeste views”, zegt ze met een lach. Al snel zette ze ook Troep testen met Suus op. Een kanaal waarin ze allerlei dingen test die ze tegenkomt. “Ik houd van gekke en rare dingen uitproberen. Daar sta ik wel een beetje bekend om. Had ik een broodje van de Action met een Bifi-worstje. Dat was zo ranzig en zag er niet uit. Dat vertel ik dan ook rustig onomwonden.”

Naast haar grappen en grollen bracht ze ook onverwacht een belangrijk onderwerp onder de aandacht. “Mijn moeder is doof en ik nam een keer een filmpje met haar op. Voor mij niet bijzonder, maar er reageerden heel veel mensen op. Het is boeiend hoe ze praat. Via mijn filmpjes kan ik hier bewustwording voor creëren. Ze wordt nu zelfs herkent op straat.” Dat wordt ze zelf ook regelmatig. “Sta ik bij de kassa, vraagt iemand of ik van TikTok ben. Te leuk.”

Ze pakt een mok en schenkt thee in. “Deze mok heb ik van een fan gekregen, grappig he, dat gebeurt ook. Haatreacties krijg ik niet echt. Apart eigenlijk, maar ik ben zelf gewoon lief naar mensen toe en ik denk dat ik dat terugkrijg. In mijn filmpjes ben ik ook echt mijzelf. De filmpjes duren niet langer dan 3 minuten en ik neem ze in een keer op. Als ik me verspreek, jammer dan. Keep it real  ! Ik heb tegen mijn vriendinnen gezegd ‘als je merkt dat ik verander’ geeft me dan een  slap in the face ’.”

Hoewel ze inmiddels ook geld verdient met haar filmpjes is haar doel vooral om een stukje vrolijkheid aan iemand zijn of haar dag toe te voegen. “Als ik één iemand aan het glimlachen krijg is mijn dag goed en vergeet niet dat ik er gewoon nog vier dagen naast werk.” Voorlopig dan, want haar missie is wel om te kunnen leven van haar filmpjes. Nu neem ik mijn filmpjes op mijn vrije dag, dinsdag, allemaal op. Maar ik ben er elke dag wel mee bezig. Het is een soort leefstijl geworden.“

Suzanne is hard op weg naar de 100.000 volgers. “Als ik dat bereik dan ga ik een challenge doen die door mijn volgers is bedacht.” Welke dat zal zijn? “Er zijn reacties van een tattoo laten zetten tot mijn kinderen mijn muur laten verven. Ik doe niets dat ik echt niet wil, ik houd het netjes in al mijn filmpjes. Ik wil dat mijn dochter het over tien jaar kan zien zonder zich te schamen.”

Dit artikel komt van

indebuurt.nl/woerden .

“Sta ik bij de kassa, vraagt iemand of ik van TikTok ben”

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden