
Gemeentelijke onderscheidingen voor Ruud Buurman en Joke Weesjes-Vonk
NieuwsKamerik - Tijdens het jubileumfeest van de Sleutelclub Kamerik, die dit jaar haar 15-jarig bestaan viert, zijn zaterdag twee bekende vrijwilligers in het zonnetje gezet. Burgemeester Monique Bonsen reikte gemeentelijke onderscheidingen uit aan Ruud Buurman en Joke Weesjes-Vonk, beiden al jaren onmisbare krachten binnen de club en daarbuiten.
Ruud Buurman (78) is sinds 2017 actief bij de Sleutelclub en Stichting Ambachtshuis. Als coördinator geeft hij richting en houdt hij overzicht, maar hij steekt ook zelf de handen uit de mouwen. Van het organiseren van activiteiten tot het schoonmaken van de wc’s: Buurman doet het met plezier. Met zijn tact, betrokkenheid en enthousiasme weet hij bovendien vrijwilligers en bezoekers te verbinden. Eerder was hij ook actief voor het Rode Kruis in Breukelen en ondersteunde hij het werk van zijn vrouw bij Zij Actief Kamerik.
Administratie
Joke Weesjes-Vonk (74) sloot zich in 2019 aan bij de Sleutelclub. Zij neemt een groot deel van de administratie en organisatie voor haar rekening en helpt daarnaast wekelijks mee bij de donderdagmiddagclub voor ouderen en mensen met een beperking. Ook zij heeft een indrukwekkende staat van dienst bij verschillende organisaties, waaronder de Gereformeerde Ontmoetingskerk in Kamerik, het Buurtcomité Stichtse Meije en de Stichting Milandhof Zegveld.
Samen met oprichter Maarten Verkleij dragen Buurman en Weesjes-Vonk bij aan vele evenementen in het dorp, zoals de Kamerikse Ontmoetingsmarkt, de avondvierdaagse, de sinterklaasintocht, Koningsdag en het Repair Café.
Met de uitreiking van deze onderscheidingen spreekt de gemeente haar waardering uit voor de grote inzet en betrokkenheid van beide vrijwilligers.






















